Thursday, March 12, 2009

Up Side Down




Apokalips

1 2 3 Do Re Mi
Apa nak jadi
Alif Bata A B C
Apa nak jadi
Akan terjadi
Hujan pasti berhenti

Ada masanya aku suka berteman
Ada masanya aku suka bersendiri
Ada masanya aku suka berjalan
Ada masanya aku suka berehat

Ada masanya engkau suka berteman
Ada masanya engkau suka bersendiri
Ada masanya engkau suka berjalan
Ada masanya engkau suka apa yang ku suka

Hidup dan nasib roler koster
Susah dan senang bersilih ganti
Bila-bila boleh naik dan turun
Apokalips

1 2 3 Do Re Mi
Apa nak jadi
Alif Bata A B C
Apa nak jadi
Akan terjadi
Hujan pasti berhenti

Ada masanya kita suka berteman
Ada masanya kita suka bersendiri
Ada masanya kita suka berjalan
Ada masanya kita suka




Kekadang tu kita kena beringat jgk dlm kehidupan ini...bukan aper..semalam aku xleh lelap mata..selepas tidurkan Nur Dini kul 1:00 pagi (punya la lewat si dini tido mlm..)..aku plak xleh tido...selesai solat isyak pon xleh tido jgk..pastu layan la radio jap...alih2 dengar lagu nyanyian M. nasir nie..mendalam jgk maksud lagu nie..tak silap aku penulis lirik adalah allahyarham Loloq (correct me if i wrong)...Lihatlah lirik lagu Apokalip yang melihat kehidupan manusia secara perbandingan dengan roller coaster yang ada waktu di atas dan pada waktu lain berada di bawah. dan kalau di relatekan dgn lirik lagu Demi Masa kira lebih kurang sama iaitu memberi peringatan kpd kita semua bahawa kehidupan ada pasang surutnya dan sentiasa gunakan sebaik mungkin peluang di muka bumi ini dgn penuh hikmah....




Demi masa...

Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Yang beriman dan beramal saleh
Ah...

Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Nasihat kepada kebenaran dan kesabaran
Ah...

Gunakan kesempatan yang masih diberi
Moga kita takkan menyesal
Masa usia kita jangan disiakan
Kerna ia takkan kembali

Ingat lima perkara, sebelum lima perkara
Sihat sebelum sakit
Muda sebelum tua, kaya sebelum miskin
Lapang sebelum sempit
Hidup sebelum mati

Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Yang beriman dan beramal saleh
Ah...


arghhhh...sebelum tido ku kucup dahi satu persatu anak2 aku....ku tenung wajah yang bersih dan belum ternoda...kupanjatkan doa kpd Allah moga Allah mengasihi anak aku sebagaimana aku mengasihani mereka...terakhirnya ku kucup dahi isteriku....Tabahkanlah hatimu wahai isteriku...moga jodoh kami berpanjangan ke akhir hayat......

2 comments:

Ri said...

amiin..!

jarang abg apai buat post feeling feeling camni :P

actually, mmg jarang pun abg posting! cuma lately ni jer sbb cuti... hehehe!

*laaaariiiii...

Anonymous said...

Syahdunyeee.... Sekali baca macam dah boleh jadi Presiden Kelab Jiwa Luka jer