Friday, March 20, 2009

Jejak KAsih

Entry nie sajo jer nak carik kawan2 lama yang belajar masa asasi dulu..idea nie dtg rentetan ber'sms' dgn si fakar yang dah lama menyepi semalam..tup2 si fakar sms..aku pon dah takder no HP baru dia...kalau dia tak sms mmg aku tak tahu kewujudan si faka nie..agak2 dah lama benar tak jumpa..at least si fakar still kept my old no..thanks Bro..(Bro..kah!??..*larik**)

Kenangan masuk asasi Sains UM dulu mmg best...begitu gigih jalan kaki berkilometer g klass..jauh nak mampos...tetapi si faka dgn angkuhnyer beli basikal baru...g klass bleh la naik basikal..balik klass mati laa nak kayuh naik bukit..alih2 si faka nie jalan kaki jgk...

Kawan lama yg dah lama tak dengar citer masa kami di Kolej ke -8, Kolej Kinabalu seperti Rahim (lembut tapi kukuh beb!!), Si Borhan (melaka Boy), roomate borhan aku dah luper nama..saper ekk??, Fatah, lamok (aku dah lupa nama sebenar dia),helmi (konpius aku mamat nie..identity crisis..),bebudak boria..dundee,khairol dan lain-lain yang aku mmg tak ingat langsung nama diaorang..

kalau dapt jumpe balik kan best??..Zaman Asasi nie la zaman peralihan daripada baik ke nakal, nakal ke baik..seingat aku bilik aku dulu nun jauh tingkat bawah..E107B kalau tak sila aku..roomate aku masa tu si borhan lar...tapi mmg best kalau di kenang balik masa di KK8....

Kedudukan kolej 8 nie agak jauh..so org yg datang melawat pon jarang2..kecuali si faka..sering dilawati abg ipar kesayangannya...**lari...

apaon ..kalau ader yg terbaca pasl nie..info2..mana tau dapta carik kwn lama...

9 comments:

Faxx said...

Adesss.... That's it... buat lawak lagi, harus la hepi masa abang ipor datang, kita mana ada org nak dtg jenguk masa study dulu, mak bapak jauh... huahuhaua....

Smalam at last leh tido jugak dlm jam 2 kot, tu la hang wat lawak biuret ngan retort pesal? Anyway I tak jual barang2 ke makmal skolah, jual barang2 ke makmal hospital jer... Lama tak jumpa kan, padahal dulu umah sebelah jer... ye la org gomen ni suka membusykan diri....

N'way nice talking to you last nite, terubat rindu kawan2 lama...

Unknown said...

hahhahha....i kan buta pesal tools makmal nie..sah2 i ignt kaki retor,biuret,silender,angkup vernier sajor..anyway..nnti kalau ade pehal psal barang2 makmal di penang ..i let u know..

Faxx said...

siapakah gerangan si Ri tu?? waaahhh gituuhhh... opppssss no komen, jap lagi mesti dia komen kat sini.

Ahad ni dtg KL kah? nanti kita jumpa la, bawak anak bini u jalan dulu pastu lewat skit kita jumpa. Rasanya dah 2 tahun lebih kot tak jumpa. Last skali masa hantar korang gi KL sentral.

Unknown said...

I rasa u kenal si ri nie..motif nak jumpa lewat2 malam..hahhahaa..

Faxx said...

I kenal la Ri ni... huhuhu budak 9 college dulu kan... owhhh huahuauha...

La... kena la jumpa lewat mlm skit, u kan nak kene bawak anak bini jalan2 dulu... takde motifnyer, dah lama tak borak.

Faxx said...

Dah balik Penang ke cik Abang ooiii...

Faxx said...

esok genap la seminggu blog ni bersawang... dah semakin nampak labah-labah mula membuat sarangnyer, anai2 mula meninggikan busutnya. Burung punai mencari2 daun kering dan ranting2 untuk membuat sarang...

Unknown said...

hahhhaha..gua bz la bro..jgn risau semua sawang2 akan di'clearkan nnti....ok jgk daripada blog letak gambar awan mendung..truss mendung blog itu...heheh

Faxx said...

owhhhh tak sayang mulut....