Tuesday, March 10, 2009

Attention Plz.....

Waa...lama betul aku tak update blog..bukan aper sajer aku amik cuti panjang sbb dh 'burnout' dgn keja2 kat opis..so at least selepas cuti masuk keja dgn penuh semangat baru....apapon aku update nie sbb nak terangkan kepada salah satu komen dlm blog nie (actually aku kenal saper...biarpon bahasa penulisannya agak lain benar)....untuk pengetahun semua, blog ini dibuka utk aku kongsi sama2 perjalanan hidup aku nie..it's not a family blog akoy!!!..it my personal blog...

so apa yang berlaku sepanjang setiap detik,waktu, masa ianya akan diluahkan disini.blog ini kira mcm diary laarrr...ader ke kita tulis dairy cerita segala benda termasuk abang kita buat aper hari nie, kakak..aper citer hari nie...mak bapak buat aper hari nie...jawapannya tak kan??? kita akan tulis luahan hati kita..hepi,sedih sayu,sakit hati dan mcm2 pelbagai perasaan yang wujud...serta peristiwa dan keletah anak2.

bagi aku komen tu tak bagi kudis utk aku..sbb 'dia' tak paham apa itu personal blog...mmg syurga di bawah tapak kaki ibu..tak semestinya kita tak cerita dlm blog pasal ibu bapak kita..dah di kira tak cium syurga..hehhe lawak betul lar..tu llaa kadang2 orng terpelajar pon boleh buat statement bodoh+bangang mcm nie kan??!!..tak perlu kita tunjukkan dan bagitau semua org yang kita sayang mak bapak kita...tak perlu!!!!....nampak sgt tak ikhlas kalau nak tunjuk kat orng....buat benda biar ikhlas...

Komen ini pon menunjukkan org ini dengki dgn kehidupan aku...aku pon tak paham sbb apa 'dia' terlalu pesimis terhadap aku....kadang2 kesian tgk org macam nie..spesies yg tak senang tgk orang..so fitnah dah menjadi mainan bagi org mcm nie...ingat..fitnah itu besar dosanya...dan memperokperandakan masyarakat.....mungkin org macam nie dah jadi kepuasan bagi dia kalau berjaya memperokperandakan orng......apapon kepada si pengomen tu..moga berjaya dlm kehidupan, di bersihkan hati dari membuat segala fitnah....last but not least..it's my blog..so ikut suka aku nak tulsi pasal aper..kalau 'dia' nak cerita pasal ibu+bapa+adik+abg ...buka blog sendiri pastu tulis la pasal tu semua..mana tahu kot2 masuk syurga (sbb tulis cerita mak ayah dlm blog..hehhehh)..dangkal sungguh pemikiran si 'dia' nie kan??!!..so apa komen pembaca lain?..

5 comments:

Anonymous said...

Betul.. betul..betul. Takan ler dalam blog nak tulis pasal family & mak bapak jer kot. Mengong jer org yg wat komen camtu. Ada otak tak mo pikiaq. Allah kurniakan otak tu suruh berfikir buat benda yang elok bukannya memporakperandakan orang lain. Kang Allah tarik balik keupayaan otak tu duduk la kat tanjung rambutan. Apapun yang kita nak buat jgn sampai menyusahkan kehidupan org lain.

pssttt : Dah cari komen tu.. tak jumpa la pulan.. entry yg mana ek.. hehehe

Ri said...

abg dah padam kot :P

klu buat menyemak jer... baik tk yah ade. betul kan abg apai?

Unknown said...

utk pengetahuan uols dah delete pon komen tu...buat menyemak ajer...

Anonymous said...

buat aper nak tulis pasal mak bapak dalam blog...dah kawin letak gambar family la...kalau bujang pun org tak letak pasal mak bapakkkk..memang mak bapak tak boleh di cari bini boleh di cari lain, tapi nak cari bini mcm 'CIK SUE' payah ooiii... satu je kat dunia ni yang tak der perangai hasat dengki mcm sesetengah hamba Allah yang lupa asal usul.

HAMBA ALLAH YANG PENYAYANG

Faxx said...

hiks.... first time komen tapi dah lewat kot... baru kenai la blog ni... sapa ekk owner dia? huhuhu... Kesiannyer org yg komen mcm tu. Sapa tuh? Baru kuar dari tempurung kot... ada lagi ekk org dok dlm tempurung... wakakakakak....