Tuesday, December 16, 2014

My life: Apa erti kawan


Ungkapan diatas sgt dekat dgnku...selama aku hidup ni..aku mmg tak banyak kawan...kira species kera sumbang jugak aku ni...hiihihi..actually..aku tak memilih kawan..aku berkawan dgn semau org..tak kira jantina, bangsa dan agama...This is my story berkaitan dgn kawan...kalau anak2 abah baca..this is your father....anak2 abah boleh tahu who am I....

a) Kawan Kampung

Di kampung ada ada 4 rakan akrab...masa kecik2 mmg rapat...main bersama..pi sana sini...umur kanr lebih kurang sebaya. Aku namakan sebagai A, B,C dan D....personally..aku paling rapat dgn A, dan utk aktiviti yg adventure, tak masuk akal dan gila2....aku akan pergi dgn B. C adalah kawan aku utk bersosial..hahhahha..tapi best dgn C ni....kawan D plak..average..hahhha

Sehingga sekarang...aku masih baik dgn kawan A dan C shj. memandangkan masing2 sudah bekerluarga..so susah nak jumpa...cuma aku nak story cerita dgn kawan B ni....dulu kalau cuti semester aku dgn B akan pergi camping...buat kerja gila2..best sgt2..persahabatan berlalu dan sgt best sehinggalah aku berkahwin..One day. si B..nak pinjam duit dgn aku..dan aku katakan aku xde duit sebanyak yg si B nak...nak bg pinjam sikit boleh la..sbb kebetulan aku sambung Master...so kos utk semerster pertama kena bayar dulu...aku pon tunjuk resit kat Si B..ni RM6+++ aku dah byr yuran pengajian...so tak dapat nak bg pinjam byk.....tapi si B berkecil hati....dan tidak bertegur sapa dgn aku sehingga sekarang...even kalau jumpa masa hari raya pon tak nak cakap...hulur tangan utk salam pon disambut dingin....

Personally, aku amat kecewa...kecewa sgt2....maybe di pihak si B..aku ni sgt kejam...seorng kawan yang tak boleh mnta tolong semasa susah.....tapi bagi aku juga, jika persahabatan kita adalah ikhlas dan penuh kasih sayang...duit dan balasan atau pertolongan bukanlah masalah......

b) Kawan Masa belajar

Kawan2 masa belajar semua happening dah sgt OK...tapi aku paling rapat dgn si 'Kerinting' shj..yang lain2 tu hanya sebagai kawan shj....Dengan.Si kerinting ni lah..aku makan,main,belajar, menyakat almost the time....walaupon skrg dan semua bekerluarga...tapi hubungan masih akrab...yang best..tiap kali aku telefon...mesti dua2 orang sibuk nak update story.....hiihihihi..kawan2 masa aku sambung Master pon best dan gila....

c) Kawan sekerja

Kawan sekerja??????....percaya tak korang... aku xde kawan yang betul2 'kawan' kat tempat kerja aku....dengor pon pelik...mmmg species kera sumbang dah aku ni.....kawan mcm2 tu adela....utk pengetahuan..aku tak pernah lunch dgn sesiapon sepanjng 14 tahun aku berkerja.....aku hanya luch di depan PC aku shj...gila nerd!!!!!!.....aku pi tapau...mkn kat meja aku..sambil buat kerja aku...


d) Kawan yang aku sendiri tak kenal!!

Haa...yg ni best....baru2 ni aku dpt call....
si X : Hello ..ni Faizal ke?
Aku : a'haa..saya..siapa ni???
Si X: Saya nama X....saya satu sekolah dgn faizal dulu..tapi kelas lain...
Aku : ?????...kelas mana ya?
Si X : masa tingkatan satu...u kelas 1st..sy kelas kedua....(siap watsup gambo kelas)
Aku:.alaa..maaflah sy mmg tak kenal..lagipon masa tingkatan satu dulu..sy kejap jer dok kat situ sebelum pindah sekolah lain.....huu
Si X:..alaa..takkan tak kenal..u org kampung Kuala///***** kan??
aku: Yer...mana dpt no henpon ni
Si X: adala kwn bg....anyway nak tanya..tender sekarang susah nak dpt..dh xde job..
Aku :....%^^% ??????????...so
Si X : so nak mnta tolong la..bla...bla..bla..bla..

Ohhhhh..dunia2.... jgnlah mcm ni..1st call dh nak mnta tolong yer....bukan si X shj...ramai lagi yg sy sndiri pon x kenal...begitu juga dgn org2 kampung aku..dulu kutuk2 aku..tak pandai la..miskin la...dan mcm2 lagi..tapi bila Allah kurnia kan sedikit pangkat (padahal xde pangkot pon..poyo je lebih...iihihihiihi)...bila kita berjaya...ramaila yg mai mengaku kawan bagai..satu sekolah la....naik bas sama masa blk sekolah la....tapi bila aku susah..semua hilang........mcm ni ka??,,,ahhahhha..tapi aku ok jer..layan sebagai manusia normal shj.....sebab hubungan dgn manusia ni kena jaga juga....

apapon..berkawanlah dgn ikhlas..jgn harapkan balasan....harapan abah kepada anak2 abah yang sangat abah cintai......nanti bila dah besar..kakak dini dan adik nawfal..berkawanlah dgn ikhlas...dan berhati2 juga dlm memilih siapa kawan kita.....luv both of u......adiossssss


No comments: