Wednesday, December 17, 2014

Kisah satu teks jawapan dalam satu temuduga....




Kisah ini saya dapatkan di status facebook salah seorang sahabat saya.mencari inspirasinya , aku tergerak untuk segera tuliskan untuk perkongsian semua.

Dikisahkan , ada satu kilang nak mencari kokosngan jawatan untuk posisi pengurus.Sambuatan mmg menggalakkan..lebih kurang dalam 2300 orang yang datang utnuk mencuba nasib.Tapi yang tak bestnya, pihak pengurusan nak sorang jer...di ulang..sorang shj okay...hiiii
 Dalam sessi temuduga tu, ada mcm2 soklan la..dan salah satu soalan wajib yg kena depa jawab adalalh..soalan berbentuk teks....soalan dia bunyi mcm ni
 
 
Anda sedang menunggang motosikal ditengah malam yang hujan, ditengah jalan Anda melihat 3 orang sedang menunggu kedatangan anda untuk di tumpang bersama :
- Seorang nenek tua yang sangat lapar.
- Seorang doktor yang pernah menyelamatkan hidup Anda sebelumnya.
- Seseorang special yang selama ini menjadi idaman hati Anda.
Soalam: Anda harus ajak sorang jer, siapakah yang akan Anda ajak ? 
Dan jelaskan mengapa Anda melakukan itu!!
-----------
Kira-kira jawapan Apa yang akan korang berikan?Jangan scroll kebawah sebelum korang bagi jawapan tau......jujur....hihii
Serius, jawablah dulu, baru kita lihat jawapan yang diterima.

dari 2300 org yang jawab, hanya 1 yg diterima, Orang tersebut tidak menjelaskan jawapannya, hanya menulis dengan singkat :
"Saya akan memberikan kunci motor saya kepada doktor  dan meminta dia untuk membawa nenek tua tersebut untuk ditolong segera. Sedangkan saya sendiri akan tetap tinggal disana dengan sang idaman hati untuk menunggu angkut."
Dan diterima mamat ini sebagai pengurus kilang tu...sebab mendapat kalisifikasi smart & brilliant
Kalau korang nak jawab apa?


No comments: