Friday, January 16, 2009

Cabaran Tahun 2009

Cabaran thn 2009 ....harap2 thn nie..semuanya berjalan spt yg dirancang..anak2 pon dh semakin besar...tugas pon semakin besar... Thn nie juga merupakan tahun ke-5 perkahwinan aku..actually aku punya anniversary lambat lagi....bln lima nnti....Rancang nak bwk pergi Langkawi..harap planning kali nie menjadi lar..dah berapa kali tangguh..kesian kat diaorng...bukan saje2 nk tangguh..tapi terpaksa...so dh tak nak booking flight..pergi je ngan keta..kalau tak jadi senang skit..tak la rugi sgt....

Nie nak cerita skit pasal anak2 aku...diaorng ada habit suka sgt tido lewat..paling awal pkl 12 t/gh mlm..paling lewat pkl 2pagi..korang bayangkan tiap2 hari cam tu..dh esok nak gi kerja plak...aku & wife dh cuba mcm2 petua..semuanya hampeh!!!...tapi kami plak yg tido.....sebelah siang tahn supaya tak tido pon sama jgk...kalau tido siang lagi lar.....hrp2 thn 2009 cabaran tido lewat ini akan berakhir laa...dh tak larat..hehhehe..tapi itulah pengorbanan ibubapa kan??!!...so kalau korang ader idea yg bernas utk selsaikan masalah nie...sila la bagi/comment......mula2 dulu mmg aku & wife smpi juling mata..muntah pon ader..hehhee..tapi bak kata pepatah alah bisa tegal biasa (betul ker aku tulih peribahasa nie?)..skrg dah ok..

Dini & Nafwal :..... kami sayang abah..mlm nie kita tido lewat lagi yerr...
Aku : Matila aku mlm nie...(dlm hati..)

...Si nawfal nie pon dh ikut jejak Nur Dini..suka sgt tido lewat...tu..mata
punya la bulat...walhal dh pkl 12:32 tengah malam....hangin betul aku.....


...nie lg gambar...dh pkl 12:45 tengah mlm..aku amik gambar ..diaorang nie siap
senyum lagi....mcm perli aku jer....sedih2....

...Nie teknik yg digunakan oleh wife aku..peluk sampai diaorng tido..tak
jugak berkesan...last2 wifeaku yang tertidozzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Posted by Picasa

2 comments:

Ri said...

satu cara jer... mintak babysitter lyn jgn bagi diorg tido siang. cuma jarang ada babysitter yg sanggup buat camtu, time budak tu tido lar time diorg bole rehat!

Unknown said...

dah buat dah...babysitter mmg tak bagi tido..tapi hasilnyer..same jer