Monday, March 23, 2015

Counting days....


Hai semua...lama x update blog....bz yg entah ape2....anyway...entry kali ni nak sharing my feeling menghitung hari untuk melangkah ke alam yg baru..bukan alam bunian..bukan alam perkahwinan..tapi alam pekerjaan yg baru...dah tua2 bangka pon dok carik keja baru...hiihiii

Utk pengetahuan semua....aku bakal meletakkan jawatan sebagai kakitangan kerajaan tidak lama lagi..tarikh akan dirahsiakan OK!!!!..haahahha....anyway..bila mai opis rasa taktau nak buat apa...boss2 aku kat sini pon dah tau aku nak berhenti bg la keja mcm biasa...sebelum tarikh keramat tu sampai..buatlah keja mcm biasa.....tu la kita.....sepatutnya bekerjalah seperti biasa..anggap tiada apa2 berlaku..ni aku dah kira rilkes tahap gaban!!!!...

Nanti aku akan kongsikan prosidur nal berhenti kerja dgn kerajaan...cuma dari segi pinjaman perumahan tu nak settle banyak songeh sikit la.....perasaan aku pon berbagai2..ada sedih...hepi dan macam2....tapi aku bulatkan fokus dan terus pandang ke depan utk maju lagi....apapon halangan selepas ni...aku xleh merungut...sbb inilah keputusan aku....i have to face it!!!!


Bagi aku..manusia ni Allah jadikan dgn pelbagai keunikan dan pelbagai....so semuanya atas kita....baik atau buruk..kita yang tentukan..dan kita yang pilih...bagi aku...untuk maju kedepan..kita kena amik risiko...risiko ni ada baik dan ada buruk..so kita mesti dah ada plan utk mitigate risk ni..tapi kita hanya merancang Allah jua yg menentukan...kekadang apa yg kita rancang maybe Allah ta tunaikan..perancangan Allah adalah yang terbaik!!!!.....qada dan qadak Allah kita kena terima dgn hatinya yang redha dan sabar...

Ok la...next time pulak...chowwwwww....adios

No comments: