Friday, November 28, 2014

Ketika Kita Mengeluh......






Ketika Kita Mengeluh......

Ketika kita mengeluh, eeiii..Penat sangat,,
Allah Menjawab :
..dan Kami jadikan tidurmu istirehat (Terjemahan surah an-Nazi’at 79:9)

Ketika kita mengeluh, beratnya dugaan ini, tidak sanggup rasanya aku....
Allah menjawab :
Aku tidak membebani seseorang melainkan dengan kesanggupannya. (Terjemahan surah al-Baqarah 2: 286)

Ketika kita mengeluh, apa yang aku buat ini semua sia-sai...
Allah menjawab :
Sesiapa mengerjakan kebaikan sebesar zarah sekalipun pastinya ia akan melihat balasanya. (Terjemahan surah al-Zalzalah 99:7)

Ketika kita mengeluh, tiada seorang pun mahu menolong aku.......
Allah menjawab:
Berdoalah (mintalah) kepada-Ku, nescaya Aku kabulkan untukmu.(Terjemahan surah al-Ghafir 40:60)

Ketika kita mengeluh, aku sedih sangat....
Allah menjawab:
Janganlah kamu berdukacita, sesungguhnya Allah beserta kita. (terjemahan surah at-Taubah 9:40)





No comments: