Tuesday, October 11, 2011

Coretan Abah Untuk Anak-Anak



baru jer selesai penutupan audit NCR..ingatkan bleh tuutp semua...tapi still tak leh tuutp..hampeh betui la...tapi nak wat camne...i dun want to make it worse..just solve the problem..

Then aku singgah di Kedai Buku popular (my feveret bookstore selepas MPH & Borders)
beli buku for my anak2 kesayangan Nur Dini Damia & Muhammad Nawfal....ingat mlm nie nak ajar diaorang...kira aku nak jadik cikgu la..wa..skrg selepas bajet 2012..semua org nak jadik cikgu.....hahhahaha....harap2 apa yg aku target & harapkan malam nie akan terlaksana utk ngajor anak2 aku...

citer pasal anak..bila aku pikir2 balik..bangun pagi pkl 6pg....then hantar p sekolah/taska..pukul 5 ptg pickup anak2...sampai umah lebih kurang pkl 6ptg....so ini bermakna masa dgn anak2 hanya akan bermula pd pkl 6ptg-10mlm shj (bagi waktu bekerja laa)...so that mean, hanya 4 jam masa diperuntukan utk anak2..tu tak tolak semayang magrib,nak ke tandas,tido blablabla....paling koman 3 jam sehari masa emas kita bersama anak2 kita..

cukup ker?..aku dh pikir benda nie dh lama..that why semenjak aku ada anak..kalau lepas waktu kerja seboleh-bolehnya..aku takkan keluar..kalau keluar pon pasti bawa anak2 sekali....dan sehingga waktu ini..aku tak pernah keluar malam2 tanpa anak2 aku...dan Alhamdullilah..masa waktu malam mmg aku pergunakan masa kualiti ini hanya utk anak2 aku........dan di blog nie abah nak bgtau anak2 abah..abang sayang korang giler2 punya la...

Walaupon nanti anak2 abah dah besar panjang..zaman ICT makin ke depan..mybe blog picisan ini org dh tak pakai lg..tapi abah harap 20 tahun akan datang blog ini still bleh di aksess lagi.....dah abah harap korang baca coretan abah yang tak seberapa nie...abah nak bgtau yg kasih syang abah kat anak2 abah tiada penghujung..atau dalam bahasa matematik dia Infiniti!!!!....

Buat masa skrg..anak2 abah cuma Nur Dini Damia & Muhammad Nawfal jer... Insyallah kalau ada rezeki adik2 Dini & Nawfal akan menyusul...abah target nak hanya 4 org anakjer..tapi kalau rezeki lebih..pon takpa...abah terima....

Bila anak2 abah demam atau sakit..abah carikan ubat yg paling mujarab
Bila anak2 abah lapar...abah carikan makanan yg paling sedap utk santapan kalian
Bila anak2 abah hepi..abah dua kali ganda hepi...
Bila anak2 abah senyum..hati abah berbunga-bunga..
Bila anak2 abah merajuk...abah akan pujukkan..
Bila anak2 abah nakal....abah lagi nakal sbb pukul korang (tp pukul manja2 yer)

Sekian, coretan abah untuk anak-anak abah...

4 comments:

HIDUNG PARIT BUNTAR said...

salam bos apai...rule of third..LUXOR PREPAID...best tgk blog hang ni....mmg sesuai utk anak2 akan dtg baca sebagai coretan harian...

Unknown said...

hahhha..thanks for that comment..really appreciate...hidup org kg jana!!!!..

Nurul 'Ain Mohd Amin said...

salam..so true..i second you!nice blog anyway..

Unknown said...

Thanks Ain....abg sani