Thursday, April 9, 2009

Tensenyer keja.........

Hari ni hujan lebat pagi tadi...esok plak ada audit SIRIM..tensen jugak..selalunyer aku jadi auditor...audit org..now sampi turn aku akan di audit..actually aku ok jer SIRIM audit nie..tapi yg takutnya..aku tak sempat nak check semua fail...ketua unit check juga....tapi aku agak ralat kalau aku tak check semua fail...

Lately aku rasa byk keja sgt...byk benda juga yang aku nak buat dlm kepala otak aku nie..tapi aku kena settle satu per satu...

Apa yg akan aku buat: Standardise semua BQ,drawing,fai Meja ,MPK,Awareness ISO utk semua staff.....dan mcm2 lagi lar...tapi yg pasti aku nak terapkan sistem coaching & mentoring dulu..aku tak nak terlalu bergantung kepada seorang pekerja saja terutama dr segi skill & knowlegde...aku nak kurangkan sikap kebergantungan terhadap sesorang.. " When Your Best People Leave, Will Their Knowlegde Leave, Too?

Bagi aku dlm sesuatu sistem..mesti dan perlu ada back up utk nak teruskan kesinambungan..

arghh....adakah aku sekarang berada di dlm 'burnout zone"?....i feel unmotivated....

Actually aku senang jer nak get rid drp semua nie..just play my role..but then..my attitude nie lain ckit lar...kalau kita jumpa somethi' yg tak kena mesti nak perbetulkan dan diperkemaskan..tapi tu la byk sgt yg nak dibuat...aku bukan seperti pepatah " biarkan si Luncai Terjun Dgn Labu-Labunya"...

MMg sah..aku berada dlm Burnout Zone..selalunya aku akan amik cuti..tapi rasanyer skrng tak sesuai amik cuti sbb byk keja yg kena settle...so..kena p soping nie..beli baju kemeja/seluar/kasut baru...baru semangat p kerja..pelikkan aku?...aku rasa kalau pakai baju/seluar/kasut baru rasa mcm semangat baru nak pegi kerja....

selalunya itulah cara yg paling berkesan utk motivate diri aku nie...setiap org ada caranya...but ..ini cara aku lar....

Baru2 nia aku ada baca buku tulisan Chris Collison & Geoff Parcel dlm bukunya bertajuk " Ten 10 To Build A Knowlegde Asset"..menarik jgk buku nie..next time aku cuba kongsikan bersama..

Aku ingat mlm nie nak pegi Kedai Buku Border kat quennsbay lar...nak lepak2 kat sana..anak2 aku mmg suka kalau p kedai buku..lagipon nak pupuk minat membaca sejak kecik...Dini setiap hjg mnggu mmg aku bawa pergi Library kat Jln Scotland....mmg dia suka baca buku..kadang2 aku tak paham aper yg dia baca & cakap...

dah melalut...that my feeling for 2 day...

4 comments:

Ri said...

semangat abg apai!!! :)

i know u can do it!

Unknown said...

Miss & luv ur comment...where u have been?..motif lama menyepikan diri?!!1

Nazura said...

Soppinggggggggggg??? Nak ikuttt

Ri said...

:P elehhh.. abg pai bkn tk tau nape kita senyap- wekkk!!!